32:30
Modré z neba – uzdravenie z homosexuality. Príbeh ktorý bol odvisielaný 5.9. 2012 na tv Markíza. Je to až neuveriteľné, že takéto svedectvo o oslobodení z homosexuality a svedectvo čistoty, dovolili …More
Modré z neba – uzdravenie z homosexuality.
Príbeh ktorý bol odvisielaný 5.9. 2012 na tv Markíza.
Je to až neuveriteľné, že takéto svedectvo o oslobodení z homosexuality a svedectvo čistoty, dovolili odvisielať v priamom prenose.
Myslím že niektoré veci z treba prehliadnuť (náušnice u ženícha, zbytočne vyzívave oblečenie,…) ale ta podstata svedectva je nesmierne dôležitá. A to zvlášť pre LGBT – je to pre nich svedectvo, že môžu byť zachránený a oslobodený.
rema48
Nemám v úmyslu se hájit ani jít s Tebou do sporů! Tebe nemůžou přesvědčit žádná slova, může to být jenom Bůh...tak modlitba zní...Pane, toto je tvá dcera, přestala Tě vidět, uveď ji do Světla jímž Jsi Ty sám. Děkuji Ti. Amen.
Já nic nejsem a tak nemám ambice duchovní ani lidské...moc dobře vím, že změnit něčí myšlení je nemožné! Hodnotíš nás bez hlubšího zamyšlení, myslíš si, že …More
Nemám v úmyslu se hájit ani jít s Tebou do sporů! Tebe nemůžou přesvědčit žádná slova, může to být jenom Bůh...tak modlitba zní...Pane, toto je tvá dcera, přestala Tě vidět, uveď ji do Světla jímž Jsi Ty sám. Děkuji Ti. Amen.
Já nic nejsem a tak nemám ambice duchovní ani lidské...moc dobře vím, že změnit něčí myšlení je nemožné! Hodnotíš nás bez hlubšího zamyšlení, myslíš si, že nemilujeme Boha a netoužíme po Něm stejně jako Ty, tuším, že jsi přesvědčená, že právě tak, jak jednáš a chováš se k nám, že je to pro Tebe boží vůlí...ale zapomínáš na jedno - všechno podléhá růstu, vývoji a novým věcem božím v našem životě! Zítra možná budeš činit pokání a budeš plakat nad tím, co dnes přijímáš za Ducha Božího!
rema48
Nemohli bychom zino, být s bratrem monkem jedno, neboť monk je narozdíl ode mne mnohem chytřejší - tím myslím mozek!.. a jeho styl psaní je pro mne nedostižný...ta poetika, příměry a celkové vyjadřování!!!!! Takže o tom stále nepochybuj...vždyť Ty víš nejlépe ze všech kdo jsem, Tobě jsem se zcela představila...nevzpomínáš si???
🤗
aobubo
„Opakem pokory je pýcha, kořen všeho hříchu. Pýcha je arogance, která usiluje zejména o moc, vnější vzhled, chce se ukazovat očím druhých, být někým, něco znamenat, nestará se o to, aby se líbila Bohu, chce dobře vypadat, chce se líbit sama sobě, být přijímána druhými, ba dokonce být druhými uctívána. Je to „Já“ jako centrum světa, všechno se odvíjí od mého pyšného „já“, které ví …More
„Opakem pokory je pýcha, kořen všeho hříchu. Pýcha je arogance, která usiluje zejména o moc, vnější vzhled, chce se ukazovat očím druhých, být někým, něco znamenat, nestará se o to, aby se líbila Bohu, chce dobře vypadat, chce se líbit sama sobě, být přijímána druhými, ba dokonce být druhými uctívána. Je to „Já“ jako centrum světa, všechno se odvíjí od mého pyšného „já“, které ví všechno lépe. Být křesťanem znamená překonat toto pra-pokušení -které je také jádrem dědičného hříchu: být jako Bůh, být bez Boha - a být pravdivými, upřímnými a realistickými. Pokora je především pravda, život v pravdě. Jde o to, učit se své malosti. Právě ta je totiž mou velikostí, protože tak se stávám důležitým ve velkém tkanivu dějin Boha s lidmi. Uznám-li, že jsem Boží myšlenkou, součástí konstrukce jeho světa a jako takový nenahraditelný, právě tehdy a jedině tehdy jsem ve své nepatrnosti velký.“
Benedikt XVI.
Irbis
já s tím, že mě někdo převyšuje, nemam problem. Vlastně je to většina lidí :D Mam problem s tim, jak to ti lidé dávají najevo. Taková arogance! Tak se křesťan nechová.
aobubo
pařez
A o tom to je. Omlouvám se za 1D přímočaré sdělení ;-)
pařez
Žito — 11.9.2012 21:50:30:
"Mne zase nezajímá nic jiného, než vůle Boží."
To jsou Žito, dost silná slova. Myslím že se hodnotíte dost vysoko - a druhé dost nízko. Nemělo by to být spíše naopak?More
Žito — 11.9.2012 21:50:30:
"Mne zase nezajímá nic jiného, než vůle Boží."

To jsou Žito, dost silná slova. Myslím že se hodnotíte dost vysoko - a druhé dost nízko. Nemělo by to být spíše naopak?
2 more comments from pařez
pařez
Žito — 11.9.2012 21:45:27:
Svědomí musí být jednak správně formované, jednak mu musí být nasloucháno. Slovem "svědomí" rozumíme, že člověk je vnitřně nabádán, puzen, k tomu, aby dělal to, co je správné, a vystříhal se toho, co správné není. První otázka je, zda ví přesně, co je správné (poznání Boží vůle), a zda je schopen to správné dělat a nesprávné nedělat. Dlouhodobý či trvalý …More
Žito — 11.9.2012 21:45:27:
Svědomí musí být jednak správně formované, jednak mu musí být nasloucháno. Slovem "svědomí" rozumíme, že člověk je vnitřně nabádán, puzen, k tomu, aby dělal to, co je správné, a vystříhal se toho, co správné není. První otázka je, zda ví přesně, co je správné (poznání Boží vůle), a zda je schopen to správné dělat a nesprávné nedělat. Dlouhodobý či trvalý rozpor života se svědomím vede k otupění, necitlivosti svědomí.
Obtížnější je ale případ, kdy dotyčný člověk nemá správné poznání pravdy, je sice přesvědčen o správnosti svého objektivně špatného jednání - jedná tedy v souladu se svým svědomím, ve skutečnosti však jedná proti Bohu. Viz Jan 16,2 Budou vás vylučovat ze synagóg; ano, přichází hodina, že ten, kdo vás zabije, bude se domnívat, že tím uctívá Boha.
pařez
Problém bude spíš u těch, kterým svědomí říká že je vše OK, ale přitom dělají co dělat nemají, a nedělají co mají. Viďte, Žito. Pěkný večer.
jamajl
rema48
včera večír jsem si říkal jestli sem na vás nebyl moc tvrdej.
Takže se omlouvám, byl jsem tvrdej.
Vaší výzvu abyjsme toho nechali přijímám.
Mnějte se moc hezky
Kamil
🧐
Gábi
Díky za upozornění 👍 .To je pravda, že souzeni budem né jestli jsme chtěli, ale jestli jsme plnili Boží vůli.Vyjádřil jste to pravdivě. 🤗 To nechci mazat med kolem huby to přiznávám, že je to tak a dávám za pravdu.
Gábi
P.žito jak se rozhodujete v životě.Určitě podle vůle Boží.Takže v tom je svoboda.Né podle těla, ale podle Ducha.Jednáte tak, aby to bylo v souladu s Božím zákonem.Pro ten se svobodně rozhodujete, protože snad milujete Boha a nechcete ho zarmucovat.Okopírovala jsem tu Vaší poslední větu, kde vlastně píšete, že svévolníci pošle Ježíš do horoucích pekel.Čí to byla volba, že tam skončí.Jejich …More
P.žito jak se rozhodujete v životě.Určitě podle vůle Boží.Takže v tom je svoboda.Né podle těla, ale podle Ducha.Jednáte tak, aby to bylo v souladu s Božím zákonem.Pro ten se svobodně rozhodujete, protože snad milujete Boha a nechcete ho zarmucovat.Okopírovala jsem tu Vaší poslední větu, kde vlastně píšete, že svévolníci pošle Ježíš do horoucích pekel.Čí to byla volba, že tam skončí.Jejich a nebo Boha.Samozřejmě,že jejich, když svévolně hřešili.Příjde mi to už tady slovíčkaření.

P.žito
Poslední, 23. verš svědčí proti tvému názoru. Sám Ježíš pošle svévolníky svobodovolníky do horoucího pekla.
One more comment from Gábi
Gábi
Já se jen musím usmívat.P.žito já netvrdím nic jiného než Vy 😌 .Samozřejmě, že soud vykoná Bůh a řekne verdikt.Ten konečný verdikt bude na základě jestli chceme plnit Jeho vůli.Takže nám dá to pro co jsme se v životě rozhodli jestli pro tu Jeho vůli být svatým a žít desatero a naplnit zákon a nebo pro tu svoji vůli, která s Bohem v životě vůbec nepočítá. 🤗
Irbis
Žito, špatně jste to pochopil. No nic.
Ale zaráží mě, že spousta lidí vám zde říká opak toho, co si myslíte vy, a stejně Vy na svých názorech nic neměníte.
Irbis
ale ten, kdo koná vůli mého Otce, který je v nebesích.
Aby někdo mohl konat boží vůli, musí se pro to rozhodnout. Copak si myslíte, že Bůh má nějaký automat na rozřazování lidí, kteří budou konat vůli boží a kteří ne?
S Gábi souhlasim. Jidáš byl určen, aby vykonal vůli boží tím, že zradí. Ale potom, co to udělal, se mohl kát a prosit za odpuštění. On ale zvolil sebevraždu.More
ale ten, kdo koná vůli mého Otce, který je v nebesích.
Aby někdo mohl konat boží vůli, musí se pro to rozhodnout. Copak si myslíte, že Bůh má nějaký automat na rozřazování lidí, kteří budou konat vůli boží a kteří ne?

S Gábi souhlasim. Jidáš byl určen, aby vykonal vůli boží tím, že zradí. Ale potom, co to udělal, se mohl kát a prosit za odpuštění. On ale zvolil sebevraždu.
Gábi
pařezi děkuji za vklady.Je to dobré si přečíst.Nemám problém pochopit, že Jidáš zradil Ježíše a že to na něm bylo dopuštěno pro jeho slabost, ale to co potom následovalo.Ze včerejších komentářů mne zaráželo, že mi připadá, že on byl poslán do pekla samotným Bohem.Což je právě hloupost.Každý se do zavržení posílá sám pro svá rozhodnutí, která nejsou v souladu s žitím desatera.Takže každý …More
pařezi děkuji za vklady.Je to dobré si přečíst.Nemám problém pochopit, že Jidáš zradil Ježíše a že to na něm bylo dopuštěno pro jeho slabost, ale to co potom následovalo.Ze včerejších komentářů mne zaráželo, že mi připadá, že on byl poslán do pekla samotným Bohem.Což je právě hloupost.Každý se do zavržení posílá sám pro svá rozhodnutí, která nejsou v souladu s žitím desatera.Takže každý dostává tu svoji volbu a v tom je ta spravedlnost Boží.On respektuje pro co my se sami rozhodujem.Jestli pro dobro a nebo zlo.

Je to i v jednom příběhu ,,Varovné svědectví", kde kněz vypovídá, že měl být zavržen a to kvůli své volbě.Ježíš prošel jeho životem a ukázal jeho hříchy, které byly i vědomé a neolitované.Ukázal mu, jak píše jeho volbu.Peklo na věky.Bůh nás neposílá do pekla kvůli jeho volbě, ale kvůli naší volbě.To je svoboda se rozhodnout pro dobro a zlo.Father Steven Scheier's Judgment Experience
rema48
Jamajl
Necháme toho, ano? Vkládáte mi úmysly, které nemám. Dáváte otázky abych se zamyslela jestli náhodou nejsem mimo....to je fajn, ale nemáte k tomu žádný podklad z mých příspěvků!! Jednu odpověď Vám však mohu dát...jsem velmi ubohá a slabá žena, denně prosím o smilování, pomoc i vůli boží....kdybych byla opravdu dobrá asi bych musela s pýchou zápasit, ale já vidím samu sebe a i …More
Jamajl
Necháme toho, ano? Vkládáte mi úmysly, které nemám. Dáváte otázky abych se zamyslela jestli náhodou nejsem mimo....to je fajn, ale nemáte k tomu žádný podklad z mých příspěvků!! Jednu odpověď Vám však mohu dát...jsem velmi ubohá a slabá žena, denně prosím o smilování, pomoc i vůli boží....kdybych byla opravdu dobrá asi bych musela s pýchou zápasit, ale já vidím samu sebe a i proto mám pochopení pro druhé....nejsou horší než já...obvzlášť mí bratři a sestry v Kristu!!
Přesto nemohu Bohu diktovat, co má či nemá se mnou dělat, kam mne posílá...i když se Mu opravdu divím, že jsem to zrovna já. Nikdy nepoukazuji na sebe, bratře, ale vy to špatně chápete!!
(Vás také neposuzuji jen si vzpomínám na samu sebe, když jsem nevěděla kdo jsem a kam jdu...pochybovala jsem o lidech-bratřích stejně jako Vy, proto jsem Vám napsala (jak působíte a chtěla jsem abyste nepochyboval v podstatě o Bohu a Jeho povoláních)
pařez
Snad bude pro toto téma podnětné učení Církve vyjádřené v dogmatech viz příspěvek od Menhira:
Souhrn dogmat ,mě osobně se to líp čte (a kopíruje ;-) zde:
euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/7590-souhrn-dog…
Zkusil jsem z toho vybrat co je k tématu, nejpodstatnější jsem zvýraznil. K otázce svobodné vůle -
článek VII/14. Lidská vůle zůstává pod vlivem účinné milosti svobodnou. - je …More
Snad bude pro toto téma podnětné učení Církve vyjádřené v dogmatech viz příspěvek od Menhira:
Souhrn dogmat ,mě osobně se to líp čte (a kopíruje ;-) zde:
euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/7590-souhrn-dog…

Zkusil jsem z toho vybrat co je k tématu, nejpodstatnější jsem zvýraznil. K otázce svobodné vůle -
článek VII/14. Lidská vůle zůstává pod vlivem účinné milosti svobodnou. - je tam slovo zůstává - svobodnou tedy byla i před přijetím milosti!
Kdyby člověk neměl svobodnou vůli, bylo by velice nespravedlivé, aby byl odsouzen (a soud bude), aby byl zavržen za něco, za co nemohl (stejně tak Jidáš).

I. O BOHU JEDNOM
29. Bůh předvídá prostřednictvím scientia visionis také budoucí svobodná jednání rozumných tvorů s neomylnou jistotou.
34. Bůh je nekonečně spravedlivý.
35. Bůh je nekonečně milosrdný.
37. Bůh předvídá také podmíněně budoucí svobodná jednání s neomylnou jistotou.

III. O BOHU STVOŘITELI
2. Bůh byl svou dobrotou pohnut k tomu, aby svobodně stvořil svět.
9. Bůh udržuje stvořené v jeho existenci.
10. Bůh chrání a řídí svou prozřetelností všechno stvořené.
18. Prarodiče v ráji těžce zhřešili překročením zkušebního zákazu Božího.
27. Zlí duchové (démoni) byli Bohem stvořeni jako dobří; zlými se stali svojí vlastní vinou.
32. Každá jednotlivá duše je stvořena z ničeho bezprostředně Bohem. (instr. Kongr. pro nauk. víry 1987: v okamžiku početí).
36. Padlí andělé byli podrobeni zkoušce.
46. Dobří andělé byli podrobeni zkoušce.

IV. O BOHU VYKUPITELI
21. Kristus svou smrtí na kříži nás vykoupil a smířil s Bohem.
22. Kristus nezemřel pouze za predestinované.
35. Bůh nebyl nucen zevnitř ani zvenčí, aby vykoupil lidi.
37. Kristovo zadostiučinění se nevztahuje na padlé anděly.
39. Kristus zasloužil pro padlé lidi všechny nadpřirozené milosti.
45. Vtělení nebylo nutné ani za předpokladu Božského vykupitelského úradku.
46. Jestliže Bůh žádal plně hodnotné dostiučinění, bylo ovšem nutné vtělení Božské Osoby.
48. Kristovo zástupné dostiučinění je nadbytečné, tj. pozitivní hodnota smíru je větší, než negativní hodnota hříchu.
50. Kristus poskytl svým utrpením a smrtí zástupné dostiučinění za hříchy lidí.
51. Kristus neumřel pouze za věřící, nýbrž za všechny lidi bez výjimky.

V. O MATCE VYKUPITELE
13. Od Mariina nanebevzetí se bez její aktuální přímluvy neuděluje lidem žádná milost.

VII. O MILOSTI
1. Existuje nadpřirozené působení Boží na duševní síly, které předchází svobodnému rozhodnutí vůle.
2. Existuje nadpřirozené působení Boží na duševní sílu, které je současné se svobodnou činností lidské vůle.
11. Bůh dává všem spravedlivým dostatečnou milost k zachování božských příkazů.
12. Bůh věčným úradkem své vůle předurčil lidi k věčné blaženosti.
13. Bůh předem určil úradkem své věčné vůle určité lidi pro jejich předvídané hříchy k věčnému zavržení.
14. Lidská vůle zůstává pod vlivem účinné milosti svobodnou. Milost není neodolatelná.

15. Je milost, která je vpravdě dostatčná a přece zůstává neúčinnou.
16. Příčiny ospravedlnění:
a) účelovou příčinou je oslava Boha a Krista a věčný život lidí.
b) účinnou příčinou je milosrdný Bůh.
c) záslužná příčina je Ježíš Kristus, který jako prostředník mezi Bohem a lidmi za nás poskytl dostiučinení a zasloužil ospravědlňující milost.
d) nástrojová příčina prvotního ospravedlnění je svátost křtu.
17. Hříšník může a musí se připravit pomocí aktuální milosti na přijetí milosti ospravedlňující.
24. Bez zvláštního božského zjevení nemůže nikdo s jistotou vědět, zda je ve stavu milosti.
25. Míra přijaté milosti ospravedlňující není u všech spravedlivých stejná.
36. Bůh dává všem nevěřícím bez vlastní viny dostatečnou milost k dosažení věčné spásy.
47. Bůh chce i za předpokladu pádu do hříchu a dědičného hříchu vpravdě a upřímně spásu všech lidí.

49. Těžký hříšník si může de congruo zasloužit svým svobodným spolupůsobením s aktuální milostí další aktuální milosti k přípravě na ospravedlnění a konečně samotnou milost ospravdlňující.

VIII. O SVÁTOSTECH
3. Všechny svátosti Nového Zákona udělují příjemci milost posvěcující.
16. Bůh může udělovat milosti i bez svátosti.

IX. SVÁTOST KŘTU
3. Křest uděluje milost ospravedlnění.
4. Křest působí odpuštění všech trestů za hříchy, jak věčných, tak časných.
6. Křest vodou (baptismus fluminis) je od dob zvěstování evangelia nutný ke spáse.
11. Křest vodou může být v případě nutnosti nahrazen křtem touhy a krve.

XII. SVÁTOST POKÁNÍ
6. Dokonalá lítost působí mimosvátostné ospravedlnění, je-li spojena s touhou po svátosti (votum sacramenti).
8. Svátostné vyznání hříchů je z moci božského práva nařízeno a je nutné ke spáse.
17. Svátost pokání je pro ty, kteří po křtu upadli do těžkého hříchu, nutná ke spáse.
26. Dokonalá lítost dává těžkému hříšníkovi milost ospravedlnění již před aktuálním přijetím svátosti pokání.
jamajl
rema48
jo ještě maličkost co to je - víra zakotvena
to je psychologická hantýrka?
mám to chápat že do nebe půjdu až bude má víra zakotvena
nebo že nedojdu spásy dokut má víra nebude zakotvena?
Ne má víra remo opravdu není zakotvena.
Každý den se strachuju abych nesešel ze správné cesty.
Každý večer prosím Pána aby mně uvedl na sprásnou cestu.
Protože možná je to jen má pýcha která mi …More
rema48
jo ještě maličkost co to je - víra zakotvena
to je psychologická hantýrka?
mám to chápat že do nebe půjdu až bude má víra zakotvena
nebo že nedojdu spásy dokut má víra nebude zakotvena?
Ne má víra remo opravdu není zakotvena.
Každý den se strachuju abych nesešel ze správné cesty.
Každý večer prosím Pána aby mně uvedl na sprásnou cestu.
Protože možná je to jen má pýcha která mi říká, si dobrý,oni sou horší nežli ty, jsi na dobré cestě,děláš tolik moc,si borec.
Ne remo bude i nadále lepší v pokoře prosti Pána aby mně vedl po správných cestách, protože já jsem člověk tolik hříšný, že v pýše bych lehce naletěl dáblovi.
Rema víte co je to pýcha?
Je pýcha u vás doma?
jamajl
rema48
už sem zažil víckrát že mi někdo řekl
- tohleto poslání odemně chce Bůh
ale co kdyš jen plníte přání svého ega?
co?
Miloslava svámi řeit nechci,ale jemu rád odpovím,pokud si bude přát.