ivik310
281,9 tis.
2 stránek
Totalne ruhania irskej vizonarky varovania voci Biblii. Totalne ruhania irskej vizonarky varovania voci Biblii a bozstvu Jezisa Krista koho zaujíma téma falošných posolstiev, kompletné zaoberanie sa …Více
Totalne ruhania irskej vizonarky varovania voci Biblii.
Totalne ruhania irskej vizonarky varovania voci Biblii a bozstvu Jezisa Krista
koho zaujíma téma falošných posolstiev, kompletné zaoberanie sa nimi nájdete na : www.nebezpecenstvo-posolstiev-irskej-vizionarky-varovania.com
ľubica
tak toto je ozaj sila, jasna blasfemia
miňocraft
Čert ako diabol, Varovanie a Garabandal má rovnakého "otca"
Peter(skala)
miňocraft pred 5 minútami
Pretože Peter(skala) neustále maže moje a tiež iné komentare k podvodu v Garabandale,tak to píšem sem.Udalosti v Garabandale sú naplnené podvodom a démonickým pôsobením na deti,ktoré zlý duch vláčil v noci po dedine ako nejaké bábky v neprirodzenej polohe.Mentalita "garabandalcov" je sektárska a fanatická a propagáciou toho to démonického podvodu,ktorý bol Cirkvou …Více
miňocraft pred 5 minútami
Pretože Peter(skala) neustále maže moje a tiež iné komentare k podvodu v Garabandale,tak to píšem sem.Udalosti v Garabandale sú naplnené podvodom a démonickým pôsobením na deti,ktoré zlý duch vláčil v noci po dedine ako nejaké bábky v neprirodzenej polohe.Mentalita "garabandalcov" je sektárska a fanatická a propagáciou toho to démonického podvodu,ktorý bol Cirkvou jasne odmietnutý,si škodia vlastnej duši.
Preto "apoštolov" garabandalského duchovného podvodu vyzývam:Obráťte sa ku Kristovi a verte evanjeliu !
👍
presne to by mohol povedať niekto iný odporcom Varovania, pretože ak sa neobratia, čiže ak nebudu očakávať Varovanie od Boha, nebudu naň pripravení a tým padom pri tomto "malom Božom Súde" zomrú vo svojom hriechu.

Ešte je čas 🙏 ale nebude, ked to príde.
miňocraft
Pretože Peter(skala) neustále maže moje a tiež iné komentare k podvodu v Garabandale,tak to píšem sem.Udalosti v Garabandale sú naplnené podvodom a démonickým pôsobením na deti,ktoré zlý duch vláčil v noci po dedine ako nejaké bábky v neprirodzenej polohe.Mentalita "garabandalcov" je sektárska a fanatická a propagáciou toho to démonického podvodu,ktorý bol Cirkvou jasne odmietnutý,si škodia …Více
Pretože Peter(skala) neustále maže moje a tiež iné komentare k podvodu v Garabandale,tak to píšem sem.Udalosti v Garabandale sú naplnené podvodom a démonickým pôsobením na deti,ktoré zlý duch vláčil v noci po dedine ako nejaké bábky v neprirodzenej polohe.Mentalita "garabandalcov" je sektárska a fanatická a propagáciou toho to démonického podvodu,ktorý bol Cirkvou jasne odmietnutý,si škodia vlastnej duši.
Preto "apoštolov" garabandalského duchovného podvodu vyzývam:Obráťte sa ku Kristovi a verte evanjeliu !
Pravda bude skryta
Či su pravé alebo falošné.Pravda sa ukáže v čase. Všetko sa odkryje.
pařez
Kdo popírá, že Ježíš Kristus je prorok, není v souladu se závaznou naukou Církve - viz.
vendee.cz/texty/dogmata.html
36. Kristus je Starým zákonem zaslíbený nejvyšší prorok a absolutní učitel lidstva.Více
Kdo popírá, že Ježíš Kristus je prorok, není v souladu se závaznou naukou Církve - viz.

vendee.cz/texty/dogmata.html
36. Kristus je Starým zákonem zaslíbený nejvyšší prorok a absolutní učitel lidstva.
pařez
Aobubo, přečtěte si prosím tento článek:
www.christnet.cz/…/papez_frantisek…
Cituji z něj, o co mi jde:
"...Podle agentury DPA nový papež pokračuje ve svém pozoruhodném elánu. Čtvrteční mši bude celebrovat v kapli nápravného zařízení pro mladé delikventy Casal del Marmo, a ne jako obvykle ve vatikánské Svatopetrské bazilice nebo ve Svatojanské bazilice lateránské. Vatikánští mluvčí …Více
Aobubo, přečtěte si prosím tento článek:
www.christnet.cz/…/papez_frantisek…

Cituji z něj, o co mi jde:
"...Podle agentury DPA nový papež pokračuje ve svém pozoruhodném elánu. Čtvrteční mši bude celebrovat v kapli nápravného zařízení pro mladé delikventy Casal del Marmo, a ne jako obvykle ve vatikánské Svatopetrské bazilice nebo ve Svatojanské bazilice lateránské. Vatikánští mluvčí si údajně nepamatují, že by se někdy tradiční mše konala jinde než v těchto dvou svatostáncích..."

Kromě toho
"...Předtím odslouží papež s kardinály a dalšími duchovními od 9:30 mši v bazilice svatého Petra ve Vatikánu."

Když to shrneme, účastnil se pp.F. ten den dvou bohoslužeb - dopoledne "mše se svěcením olejů", a odpoledne nebo večer mše na památku Večeře Páně v nápravném zařízení.
Tento postup je v rozporu s liturgickým předpisem (uveden dříve) - mše na památku Večeře Páně měla být slavena pro všechny věřící (jako předchozí roky) - ten předpis naopak vyzývá menší komunity, aby neslavili vlastní mši, ale slavili spolu se všemi věřícími. Pouze pro ty, kteří by se nemohli účastnit (a to by byl tento případ) je možno sloužit mši na památku Večeře Páně zvlášť - a to i dopoledne. Není ale možno to provést obráceně - sloužit pro malou skupinu, a vynechat celek.

A co se týče mytí nohou - rozhodně není běžné, aby mezi "vybranými muži" byli ženy nebo muslimové ...
"Samozřejmě nejsilnějším okamžikem byl ústřední obřad umývání nohou. Papež poklekl před dvanácti mladými lidmi celkem šestkrát na zem, aby jim umyl, usušil a políbil nohy. Přitom na každého opravdu láskyplně pohlédl. Když pomyslíme na věk Svatého otce, bylo to i fyzicky náročné – klečel totiž na obou kolenou. Mezi dvanácti mladými byli také dvě dívky a nejméně dva muslimové. Následovaly i jiné krásné okamžiky – například při pozdravení pokoje, kdy papež znovu dvanáct mladých objal a políbil. Včerejší den byl také připomínkou ustavení eucharistie – Svatý otec osobně podal svaté přijímání všem, kdo přišli..."
www.radiovaticana.cz/clanek.php4
Takže jenom doufám, že účastníci bohoslužby byli poučeni, kdo může přistupit ke svatému přijímání...

A to, že před lidmi klekne na obě kolena, ale před Kristem v eucharistii ani na jedno, také o něčem svědčí.
Ještě jeden komentář od pařez
pařez
ivik310 17.2.2014 22:47:56
"a kto písal ten článok, kňaz, biskup? Toľko jedu a duchovnej pýchy pokope som už dlho nečítala, čudujem sa, že to tu vôbec dávaš, bez hanby"
To prosím reagujete na co?Více
ivik310 17.2.2014 22:47:56
"a kto písal ten článok, kňaz, biskup? Toľko jedu a duchovnej pýchy pokope som už dlho nečítala, čudujem sa, že to tu vôbec dávaš, bez hanby"

To prosím reagujete na co?
aobubo
Řekl bych Pařez,že je kdekoli celkem běžné umývání nohou na zelený čtvrtek při bohoslužbě a bohoslužba ve věznici je také bohoslužba.Mytí nohou je běžné i na exerciciích.
Jan 13,
12 Když jim umyl nohy a oblékl si svůj šat, opět se posadil a řekl jim: „Chápete, co jsem vám učinil?
13 Nazýváte mě Mistrem a Pánem, a máte pravdu: Skutečně jsem.
14 Jestliže tedy já, Pán a Mistr, jsem vám umyl …
Více
Řekl bych Pařez,že je kdekoli celkem běžné umývání nohou na zelený čtvrtek při bohoslužbě a bohoslužba ve věznici je také bohoslužba.Mytí nohou je běžné i na exerciciích.
Jan 13,

12 Když jim umyl nohy a oblékl si svůj šat, opět se posadil a řekl jim: „Chápete, co jsem vám učinil?
13 Nazýváte mě Mistrem a Pánem, a máte pravdu: Skutečně jsem.
14 Jestliže tedy já, Pán a Mistr, jsem vám umyl nohy, i vy máte jeden druhému nohy umývat.
15 Dal jsem vám příklad, abyste i vy jednali, jako jsem jednal já.


Je snad těžké pochopit co Ježíš měl na mysli ? O co mu šlo ? Myslím,že to není vůbec složité,ba naopak úplně normálně prosté.
ivik310
a kto písal ten článok, kňaz, biskup? Toľko jedu a duchovnej pýchy pokope som už dlho nečítala, čudujem sa, že to tu vôbec dávaš, bez hanby
pařez
Ivik, vašemu poslednímu komentáři už nerozumím vůbec:
"... ako sa to mohlo stať súčasťou liturgie? ..." - to se ptáte mne?
Já pouze upozorňuji, k čemu došlo - počtěte si tady:
www.radiovaticana.cz/clanek.php4
www.radiovaticana.cz/clanek.php4
ivik310
pazez, ako sa to mohlo stať súčasťou liturgie? Bolo to niekde schválené, že pri každom slávení tohto sviatku sa musia navštevovať väzni? Prosím ťa, naozaj ťa prosím, už prestaň s tým prekrúcaním. Keby neznáma pani Mary Carrbery povedala, aby si ich išiel navštíviť vtedy, to by bolo dobré, že? To by si tam bol medzi prvými, lebo čo povie nejaká pani Carrbery je dôležitejšie ako to, čo urobí …Více
pazez, ako sa to mohlo stať súčasťou liturgie? Bolo to niekde schválené, že pri každom slávení tohto sviatku sa musia navštevovať väzni? Prosím ťa, naozaj ťa prosím, už prestaň s tým prekrúcaním. Keby neznáma pani Mary Carrbery povedala, aby si ich išiel navštíviť vtedy, to by bolo dobré, že? To by si tam bol medzi prvými, lebo čo povie nejaká pani Carrbery je dôležitejšie ako to, čo urobí pápež. Pápež nikomu nehovorí to musíš tamto musíš, narozdiel od príkazov pani Carrbery a tých je priam neúrekom.
ivik310
Ježiš hovorí farizejom :" Nie obetu, ale milosrdentvo chcem :"
Pazez, sa stále len oháňa obetami, ale kde nie je láska k blížnemu a viera sa zúžila len na chabé úkony, kritizovanie a úzkoprsosť, tam ťažko hľadať milosrdenstvo.
johnfrax
jecminek,ďakujem za príspevok s ktorým sa stotožňujem.Je to tak na TVGLORIA ako sa tam píše a je mi to ľúto,že web spravovaný aj kňazmi to dopúšťa.
pařez
Ivik - na vaši otázku jsem se pokusil odpovědět v předchozím komentáři v části od "K vaší otázce:..." (12.2.2014 19:49:35)
K tomu farizejství - debata není o tom, co dělá pp.F. ve svém "volném čase", nebo jaké charitativní akce by měl či neměl dělat - klidně ať navštěvujechudé, závislé nebo vězněné, ať jim rozdává pomoc či dobré slovo - toto mi vůbec nevadí (možná z toho bude zoufalý …Více
Ivik - na vaši otázku jsem se pokusil odpovědět v předchozím komentáři v části od "K vaší otázce:..." (12.2.2014 19:49:35)

K tomu farizejství - debata není o tom, co dělá pp.F. ve svém "volném čase", nebo jaké charitativní akce by měl či neměl dělat - klidně ať navštěvujechudé, závislé nebo vězněné, ať jim rozdává pomoc či dobré slovo - toto mi vůbec nevadí (možná z toho bude zoufalý velitel Švýcarské gardy, ale já ne).

To, co kritizuji je, že tato "návštěva vězňů" se stala jako součást liturgie Velikonočního tridua - já nevím jestli jste si toho vůbec vědoma. Liturgie má být na prvním místě oslavou Boha - my samozřejmě můžeme diskutovat o tom, jakým způsobem zajistit, aby tato oslava Boha byla co nejdůstojnější - kromě našich diskuzí ale existují platné liturgické pokyny k provádění jednotlivých obřadů - a tyto pp.František porušil.

Vezměte si, jak by se vám líbilo, kdyby váš farář oznámil, že letos ve vašem kostele na Zelený čtvrtek obřady nebudou, protože on je bude sloužit pro nemocné v nemocnici - (předpokládám, hlasy nevole byste okřikla s tím, co si to na pana faráře kdo dovoluje - je to přece kněz) - a kdo chce, ať jde jinam. Že by toto rozhodnutí nebylo správné, by pociťovala asi většina věřících, málokdo by ovšem věděl, že je v rozporu s liturgickými pokyny uvedenými v oběžníku Kongregace pro bohoslužbu a svátosti "Příprava na velikonoční svátky a jejich slavení" z r. 1988 (jistě existují i další pokyny):

"43. Je prospěšné, aby se malé řeholní komunity kleriků i nekleriků
a také ostatní laická sdružení zúčastnily slavení velikonočního
tridua ve větších kostelích.
Slavení velikonočního tridua se nemá konat ani tam, kde není
možný dostatečný počet účastníků, ministrantů a zpěváků; věřící
ať jdou společně do některého většího kostela.

46. Mše na památku Večeře Páně se slaví v dobu, která nejvíc
vyhovuje pro plnou účast celého místního společenství...

47. Kde to vyžadují pastorační důvody, může místní ordinář
dovolit, aby byla v kostelích a kaplích slavena ještě další mše, a to
ve večerních hodinách a v případě opravdové nutnosti třeba
i v ranních hodinách, ale jen pro věřící, kteří nemají žádnou možnost
zúčastnit se večerní mše...

51. Mytí nohou vybraným mužům, které se podle tradice koná
v tento den, naznačuje službu a lásku Kristovu, neboť on přišel,
aby sloužil, a ne aby se jemu sloužilo..."


Jinými slovy - pokud pp.F. chtěl sám osobně sloužit pro trestané věřící obřady Zeleného čtvrtku, mohl tak učinit kdykoli během toho dne - neměl však kvůli tomu zrušit obřady pro "své" věřící. Jak jsem pročítal ten "oběžník" měl jsem dojem, že ty, kdo ho napsali a schválili ani ve snu nenapadlo, že by tyto obřady mohly být vysluhovány mimo chrámové prostory a pro smíšenou společnost věřících, muslimů a (zřejmě) nevěřících.

Pokud si ovšem stále myslíte, že pp.Františka kritizuji neprávem, pak je mi líto, ale PAPALATRIE se týká právě VÁS !!

P.S. Papalatrie - zcela nekritické přijímání všeho, co papež říká či činí, jakoby jeho neomylnost byla bez hranic.
ivik310
pazez,
nevyčítali aj farizeji Ježišovi, že sa jeho učenníci nepôstia a že on uzdravuje v sobotu, lebo podľa predpisov s tak nemá robiť? A nepredlžovali si modlitebné remienky farizeji? No pripadáš mi ako oni, teda posolstvá z ľudí robia farijezov, ale do neba sa nejde za to koľko sa človek ružencov odmodlí. Staviaš sa proti evanjeliu a za to si prečítaj ako ľudia končia podľa listu solúnčanom. …Více
pazez,
nevyčítali aj farizeji Ježišovi, že sa jeho učenníci nepôstia a že on uzdravuje v sobotu, lebo podľa predpisov s tak nemá robiť? A nepredlžovali si modlitebné remienky farizeji? No pripadáš mi ako oni, teda posolstvá z ľudí robia farijezov, ale do neba sa nejde za to koľko sa človek ružencov odmodlí. Staviaš sa proti evanjeliu a za to si prečítaj ako ľudia končia podľa listu solúnčanom. Inak čo ty ideš súdiť väzňov, keď sa modlíš modlitby priamo od satana z modlitebnej kampane, oni možno majú hriech proti človeku, ty máš proti Bohu. A len toľko- kto je bez viny, nech prvý hodí kameňom.
Škoda, že si mi stále neodpovedal na moju otázku, či tie nohy neumýval aj Judášovi, ktorý ho zapredal a mal väčší hriech možno ako všetci kriminálnici v tom vezení, lebo zapredal Boha, čo má hriech proti Bohu. A dokonca Ježiš povedal- nie všetci sú čistý, lebo vedel, kto ho zradí. Čo na tom nechápeš? V tej chvíli umýval nohy Judášovi, nie Pavlovi, tak nechápem, čo ho tam splietaš. Po tom, čo spáchal samovraždu ho niekto nahradiť musel, to je logické, ale doslova ma prekvapuje čo všetko si schopný posplietať, len aby si našiel chybu. Posolstvá idú proti poslušnosti.
aqua
ottovonzittau 13.2.2014 12:43:
🧐 taková šalomounská věta ale ano děkuji za upozornění,rozumím té větě.Stejně jsem toho popletl více.Opravuji a dodávám "pařezův názor ve věci umývání nohou není vulgární ,vzhledem k důležitosti dodržování Ježíšových ustanovení a vzniklé skutečnosti na zelený čtvrtek dle mého názoru nemohl volit jiná vhodnější slova" a přidávám omluvu otto při …Více
ottovonzittau 13.2.2014 12:43:
🧐 taková šalomounská věta ale ano děkuji za upozornění,rozumím té větě.Stejně jsem toho popletl více.Opravuji a dodávám "pařezův názor ve věci umývání nohou není vulgární ,vzhledem k důležitosti dodržování Ježíšových ustanovení a vzniklé skutečnosti na zelený čtvrtek dle mého názoru nemohl volit jiná vhodnější slova" a přidávám omluvu otto při nevhodném sloučení a vložení nicků v mém příspěvku kdy upozornění na soudy a hysterie patří ivik310 stejně tak přehození nicků mezi ivik310 a peter(skala) kterým se taktéž omlouvám.Díky. 🤗
aqua
aobubo 11.2.2014 02:12:47
ivik310 11.2.2014 21:30:27
10Ježíš mu řekl:Kdo je vykoupán, potřebuje umýt jen nohy, neboť je celý

čistý. I vy jste čistí, ale ne všichni.“ 11(Věděl totiž o svém zrádci, proto řekl:
Ne všichni jste čistí.“) -žádní kriminálníci ale křesťané připravení k následování,jidáš byl stále Kristův připravený k následování,Ježíš ho nevynechal mezi apoštoly.Teprve potom …Více
aobubo 11.2.2014 02:12:47
ivik310 11.2.2014 21:30:27
10Ježíš mu řekl:Kdo je vykoupán, potřebuje umýt jen nohy, neboť je celý

čistý. I vy jste čistí, ale ne všichni.“ 11(Věděl totiž o svém zrádci, proto řekl:
Ne všichni jste čistí.“) -žádní kriminálníci ale křesťané připravení k následování,jidáš byl stále Kristův připravený k následování,Ježíš ho nevynechal mezi apoštoly.Teprve potom se jidáš sám vyřadil.Jde o velmi důvěrný vztah Boha k člověku připravenému a nadále mezi učedníky připravenými.Ale nesmíme zapomínat na jedno že je před námi stále Bůh i když k nám projevil takovou hlubokou pokoru,lásku.16Amen, amen, říkám vám: Služebník není větší než jeho pán a posel není větší než ten, kdo ho poslal. Stejně jako k Eucharistii má přistupovat člověk připravený,očištěný.Stalo se to při večeři respektive po večeři.Ježíš umýval,nelíbal nohy.Přinejmenším dva nebyly křesťané,přinejmenším dvě byly ženy.
Peter(skala) 12.2.2014 08:14:53
ottovonzittau 12.2.2014 12:56:22
Pařez není vulgární ani v jeho vkladu nevidím že by někoho soudil,jen vyjádřil svůj pohled na věc a
poukázal příkladem.Jak jinak to měl vysvětlit,jedině příkladem.To vy pařeza odsuzujete,vy to přijměte a netropte zbytečně hysterii.Čtěte pozorně co píše.Nakonec proč mlčí biskup římský a nevyjádří se k těmto
dohadům.GTV je po celém světě a jsou i jiné podobné weby kde se musí řešit stejné názory.Ať mě nikdo neříká že ty weby nejsou monitorovány a že biskup římský si není vědom co se o něm hovoří.Proč neutiší své ovečky a neuvede důvod proč jednal jinak na zelený čtvrtek než jeho předchůdci a uklidnil tím zmatek v ovčinci.Aspoň by tak mohl učinit z důvodu aby někdo z křesťanů neměl obavy z toho,koho si vybere příště,pokud pro něj něco znamenáme,fantazie je dostatek
🤒 .Právě nyní si všechno můžou přečíst.
pařez
No, očekával jsem spíš, že napíšeš:
"Kongregace pro bohoslužbu a svátosti nebude předpisovat Papežovi Františkovi, komu smí mýt nohy"
Příprava na velikonoční svátky a jejich slavení
"51. Mytí nohou vybraným mužům, které se podle tradice koná v tento den, naznačuje službu a lásku Kristovu, neboť on přišel, aby sloužil, a ne aby se jemu sloužilo. Je vhodné zachovávat tuto tradici a vysvětlovat …Více
No, očekával jsem spíš, že napíšeš:
"Kongregace pro bohoslužbu a svátosti nebude předpisovat Papežovi Františkovi, komu smí mýt nohy"

Příprava na velikonoční svátky a jejich slavení
"51. Mytí nohou vybraným mužům, které se podle tradice koná v tento den, naznačuje službu a lásku Kristovu, neboť on přišel, aby sloužil, a ne aby se jemu sloužilo. Je vhodné zachovávat tuto tradici a vysvětlovat ji v jejím vlastním významu."
pařez
Nečtete přátelé pozorně - znovu tedy, co jsem napsal:
Především si prosím uvědomte, že zde nejde o posuzování ani tehdejších, ani dnešních lidí (těch, kterým pp.F. myl a líbal nohy), ale o význam liturgického gesta, tedy jednání, kterým při bohoslužbě oslavujeme Boha a vyjadřujeme svou víru.
Liturgické gesto je např., jestliže Nejsvětější svátost uchováváme v nádobě, která je ze zlata
Více
Nečtete přátelé pozorně - znovu tedy, co jsem napsal:

Především si prosím uvědomte, že zde nejde o posuzování ani tehdejších, ani dnešních lidí (těch, kterým pp.F. myl a líbal nohy), ale o význam liturgického gesta, tedy jednání, kterým při bohoslužbě oslavujeme Boha a vyjadřujeme svou víru.

Liturgické gesto je např., jestliže Nejsvětější svátost uchováváme v nádobě, která je ze zlata, nebo alespoň z ušlechtilého kovu a pozlacená - tím vyjadřujeme, jak drahocenná je pro nás eucharistie. Liturgickým gestem ale také je, když se Nejsvětější svátost podává z plastových kelímků do natažených rukou - je to ale gesto zneuctění, zprofanování, degradace.
Podobně je liturgické gesto mytí nohou na Zelený čtvrtek. Ti, kdo mají představovat apoštoly, mají být lidé důstojného života.
A pokud jste přesvědčeni, že to, co udělal pp.F. je v pořádku, pak jste jistě také přesvědčeni, že podávat Eucharistii z plastových kelímků je v pořádku také.


Ivik - něčemu, co píšete, rozumím, o něčem ale vůbec netuším, kde jste to vzala, co tím myslíte - např. "...A dokonca písal kto vykonal aké činy?.."
Podobně neexistuje žádné "právo na umývanie nôh", ale existují liturgické předpisy, které stanovují, jak se mají liturgické obřady provádět. A o obřadu umývání nohou na Zelený čtvrtek je ustanoveno, že ti, kterým mají být umývány nohy, mají být ctihodní starci (tedy úcty-hodní). Samozřejmě, že pokud chce kněz tento obřad provést, tak vybírá z toho, co je k dispozici - každopádně by to ale měli být lidé příkladného života. Nebo si myslíte, že bude OK, pokud by umýval nohy pijanovi, o kterém všichni vědí, že bije svou ženu, nebo někomu, kdo notoricky pomlouvá? Odpověď na tuto otázku bude svědčit o vašem liturgickém citu.

Předmět našeho sporu není o tom, jestli ti lidé, kterým pp.F. umyl o velikonocích nohy, byli lepší nebo horší než my nebo apoštolové, ale je to o poslušnosti k Církvi.
Možná vás to překvapí, ale i papež je povinnen dodržovat Církevní předpisy - může je samozřejmě změnit, ale dokud je nezmění (tj. neschválí nové) ke povinnen je dodržovat. Pokud to nedělá, a dělá si co chce, je to z jeho strany svévole.
Je to podobné, jako u zákonodárců - mohou měnit zákony, ale musí dodržovat ty, co platí.

K vaší otázce:
"Pýtam sa ťa ešte raz, neumýval ich aj Judášovi Iškariotskému? Ktorý ho zapredal? A predal Boha za 30 strieborných? Umýval mu ich, či nie?"
Jen dodám - a který tím opustil sbor apoštolů, a jehož poslání převzal jiný (Sk 1,20)

A zeptám se zase já - ti lidé (kterým se myjí nohy) - představují Petra, Jana, Jakuba atd.., nebo apoštoly - ty, které Kristus pověřil pokračováním svého díla? Co je důležitější - konkrétní osoba, nebo poslání (úřad, pověření), které tato osoba přijala od Krista, a které vykonává? Jidáš toto poslání odvrhl...

Peter(skala)
- mám takový dojem že se psalo, že se této liturgické svévole dopouštěl "tradičně" už v Argentině - takže nějaké svědectví o konkrétní osobě v tom nebude...